Arkiv för augusti 12, 2008

Det finns en
Sägen/historia om de grekiska gudarna

De var uttråkade, så
de uppfann människorna

Men de var fortfarande
uttråkade,

så de uppfann
kärleken.

Sen var de inte
uttråkande längre

Så de beslutade att
pröva på kärlek själva

Till slut uppfann de
skrattet…

…för att stå ut

Citat från filmen Feast
of Love av Morgan
Freeman
,

Filmen inget att se, enligt mig, men detta citat är otroligt
intressant. Morgan Freeman otroligt bra dok. En av mina favo skådespelare.

Jag har i årtionden jobbat med att lyssna på människor från
olika samhällsklasser och detta är kärnan på all jag lärt mig. Först förstå
livet och att det är uppfunnet av miljarder vägval som lätt till där du är nu. När
du upptäcker att allt hänger ihop fast ändå inte. Måste du använda skrattet för
att reflektera över var du hamnat.